Jørgen fra Greve vandt Limfjordsporter bilen

07.11.2019 : Der var glæde hos familien Hartz i Greve, da de onsdag eftermiddag fik overrakt førstepræmien i den store Limfjordsporter konkurrence, der markerer øllens 30 års jubilæum hos Thisted Bryghus.

- Tak det er jeg glad for. Det er lidt mærkeligt, da jeg netop har købt en ny bil. Nu har vi to biler det næste halve år. Min kæreste er ved at tage kørtkort, så hun får nok lidt travlt (med at blive færdig, red.), lød det fra Jørgen Hartz, da Adm. direktør Aage Svenningsen overrakte bilnøglerne til vinderen, der kan disponere over bilen de næste seks måneder.

Konkurrencen var udskrevet af Thisted Bryghus i anledning af Limfjordsporterens 30 års jubilæum. Den populære signaturøl fra det nordvestjyske bryghus, oplever en stadig stigende popularitet.

- Efterspørgslen er stigende blandt kunderne,  og Limfjordsporteren har forlængst etableret sig som en fast del af den danske øl-historie. Det er også derfor, vi arbejder på flere nyheder, hvor Limfjordsporteren indgår i allerede i foråret 2020, siger Adm. direktør Aage Svenningsen.

FAKTA:
Limfjordsporter, eller i folkemunde "Øllets Gentleman", er en næsten sort undergæret porter med en cremet lysebrun skumtop. Smagen er kompleks og domineret af lakrids, røg, ristet byg og maltsødme, og flot afstemt med en markant bitterhed fra humlen.

Thisted Bryghus købte ved lukningen af Urban Bryggeriet, Aalborg i 1986 rettighederne til navnet og den karakteristiske blå/orange etiket. I 1989 kom Limfjordsporteren så på markedet fra Thisted Bryghus, men tidligere brygmester Peter Klemensen fortsatte med at udvikle på opskriften indtil 1997, hvor han ikke mente, at den kunne forbedres yderligere.

Læs mere her.